Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

Tαινιοκριτική: Το παιχνίδι της Μίμησης


Ο φακός του  Μόρτεν Τίλντουμ εστιάζει στο ιστορικό γεγονός της αποκρυπτογράφησης του γερμανικού κώδικα επικοινωνιών "Enigma". 

Μια γρήγορη ταινία, με ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία, που ωστόσο βρίθει ιστορικών ανακριβειών, παρουσιάζει την ιστορία του Άλαν Τούρινγκ, ενός καθηγητή μαθηματικών, ο οποίος προσλαμβάνεται από την MI6 για ένα μυστικό project. Ο Τούρινγκ, αντικοινωνικός αλλά ιδιοφυής, επιθυμεί να εργαστεί με τον δικό του πρωτοποριακό τρόπο, αντιβαίνοντας σε κάθε άλλη μέθοδο των συνεργατών του. Η επιμονή του θα τον οδηγήσει στο "σπάσιμο" του "Enigma" και στη δημιουργία ενός από τους πρώτους ηλεκτρονικούς υπολογιστές γενικού τύπου.

Βεβαίως, η παρουσίαση του Άλαν Τούρινγκ ως "πατέρα των υπολογιστών" τοποθετεί στον υπερθετικό βαθμό, τη συμβολή του στον κλάδο της πληροφορικής, υπερσκελίζοντας το πρωτοποριακό έργο του Charles Babbage, ο οποίος κατά κοινή παραδοχή κατέχει αυτόν τον τίτλο. Άλλη σημαντική ανακρίβεια, αποτελεί το γεγονός ότι ο Τούρινγκ "ευθύνεται" για το "σπάσιμο" του ναυτικού "Enigma", ενώ και άλλοι σημαντικοί κρυπταναλυτές της εποχής συνέβαλλαν δραστικά στο συνολικό εγχείρημα. Τέλος, η καταλυτική συμβολή των σοβιετικών δυνάμεων στην έκβαση του πολέμου παραγνωρίζεται, αφού λέγεται ευθέως ότι χωρίς τη μηχανή του Τούρινγκ, η νίκη στο Στάλινγκραντ δεν θα ήταν εφικτή.

Ένας αρκετά καλός Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και μια επίπεδη όπως πάντα Κίρα Νάιτλι, συνθέτουν μια γενικά αδιάφορη ηθοποιία, σε ένα έργο που κινείται εμφανώς στο πλαίσιο της γρήγορης πλοκής. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιλογή του σκηνοθέτη να "ρίξει φως" στο ζήτημα της αντιμετώπισης των ομοφυλοφίλων στα πλαίσια του δυτικού κόσμου της εποχής.

Μια μέτρια μάλλον ταινία για όσους αγαπούν το είδος των ιστορικών-πολεμικών ταινιών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου