Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Δήμος Βύρωνα: Ακόμα ένα φιλέτο για τις ιδιωτικές εταιρείες

Ακόμα ένα φιλέτο ρίχνεται στις ιδιωτικές εταιρείες από τη δημαρχία του Δήμου Βύρωνα και τον αριστερό του δήμαρχο Άκη Κατωπόδη. 

Συγκεκριμένα, ο Δήμος κλείνει το μάτι στις ιδιωτικές επιχειρήσεις και τα ιδιωτικά συμφέροντα επιτρέποντάς τους να εκμεταλλευτούν την περισυλλογή των εγκαταλελειμμένων οχημάτων στο Δήμο. 


Σύμφωνα με ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Βύρωνα, η οικονομική επιτροπή του Δήμου αποφάσισε να κάνει διαγωνισμό και να  αναθέσει την περισυλλογή των εγκαταλελειμμένων οχημάτων σε ιδιωτική εταιρεία.

Με την απόφαση αυτή ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο των ιδιωτικών εταιρειών στη διαχείριση και λειτουργία του Δήμου και ιδιαίτερα στην διεύθυνση για την καθαριότητα και την ποιότητα ζωής στην πόλη. 

Η νέα δημοτική αρχή του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την κατάθεση του προυπολογισμού του πρώην δεξιού Δημάρχου Νίκου Χαρδαλιά,  αντιμετωπίζει ως βαρίδι τη λειτουργία ορισμένων υπηρεσιών και υποχρεώσεων του  Δήμου και θέλοντας να απαλλαγεί από αυτές, υλοποιεί την αντίληψη ότι μπορεί να κάνει ο ιδιώτης δεν χρειάζεται να το κάνει ο Δήμος.

Επιχειρεί να εφαρμόσει ένα από τα γνωστά σχέδια νεοφιλελεύθερης πολιτικής και επιδιώκει την συμμέτοχη των ιδιωτικών εταιρειών  στη διαχείριση των απορριμμάτων και στη ποιότητα ζωής στην πόλη. Η αρχή γίνεται με τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα και στη συνέχεια θα επακολουθήσουν οι ηλεκτρικές συσκευές , τα μέταλλα και η ανακύκλωση. 

Το σχέδιο αυτό  εξυπηρετεί αποκλειστικά τα ιδιωτικά συμφέροντα και καμία σχέση δεν έχει με την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος και την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του Δήμου και των υπηρεσιών του. 

Η συγκεκριμένη απόφαση  της οικονομικής επιτροπής  δεν εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα του Δήμου διότι οι οικονομικοί όροι που θέτει για τον ιδιώτη ανάδοχο (τιμή εκκίνησης 99 ευρώ ανά όχημα, είναι πολύ κάτω από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς,  ενώ εργαζόμενοι  του Δήμου  θα εκτελούν την διαδικασία περισυλλογής ενός εγκαταλελειμμένου αυτοκινήτου (βάση του Π.Δ. 116/2004) . 

Στην αγορά η απόσυρση ενός οχήματος κοστολογείται από 250 – 500 ευρώ. Το σωματείο έχει καταθέσει πρόταση η ίδια η υπηρεσία να περισυλλέγει και να αποσύρει τα οχήματα με μεγαλύτερο οικονομικό όφελος για το Δήμο.  

Σημειωτέον ότι  η απόσυρση των αυτοκίνητων γινόταν πριν μερικά χρόνια  από την υπηρεσία του Δήμου.  

Η Δημοτική αρχή εάν ήθελε να ασκήσει μια πολιτική ενίσχυσης του δημόσιου χαρακτήρα του Δήμου, επανεκκίνησης των υπηρεσιών του, θα διεκδικούσε κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μονίμου προσωπικού στις υπηρεσίες του Δήμου κλπ.

Θα διεκδικούσε όλα όσα και η ίδια έλεγε προεκλογικά ενώ μετεκλογικά όχι απλά τα ξεχνά αλλά πράττει εντελώς διαφορετικά. Είναι γνωστό ότι ο Δήμος βρίσκεται στα όρια της οικονομικής χρεοκοπίας, ότι υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού(έχει μειωθεί ο αριθμός των εργαζομένων πάνω από 200 άτομα τα χρόνια των μνημονίων) με αποτέλεσμα οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες να υποβαθμίζονται συνεχώς.

Εάν η δημοτική αρχή δεν διεκδικήσει κρατική χρηματοδότηση και προσλήψεις μονίμου προσωπικού η κατάσταση θα χειροτερεύει και θα παρουσιάζεται ως μονόδρομος η συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών στην λειτουργία του δήμου, οι οποίοι εμπλέκονται για τα συμφέροντα τους και όχι για το καλό των δημοτών.

Το σωματείο των εργαζομένων στο Δήμο, το οποίο η δημοτική αρχή προσπαθεί να παρακάμψει και να απαξιώσει - σύμφωνα με ανακοίνωση του- γιατί αποκαλύπτει και αντιπαλεύει αυτή την πολιτική, έχει καταθέσει επανηλλειμένα προτάσεις που εάν υλοποιηθούν θα αναβαθμιστεί ως ένα βαθμό η λειτουργία των υπηρεσιών, θα μειωθεί το λειτουργικό κόστος του Δήμου, θα ενισχυθούν τα έσοδα, χωρίς επιβάρυνση των πολιτών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου