Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 19 Μαΐου 2015

Ξεσκίζοντας το parking στο Δήμο Βύρωνα

Μετά τα παρκόμετρα και την επί πληρωμή στάθμευση, ένα ακόμα διαμάντι πολιτικής επιλογής κοσμεί τον Δήμο Βύρωνα. Ούτε λίγο, ούτε πολύ ο Δήμαρχος Βύρωνα Άκης Κατωπόδης, χωρίς απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου και μόνο με Ψήφισμα αποφάσισε να κλείσει τον δρόμο που οδηγεί στα σχολεία της περιοχής "Νταμαρίων". 

Κατόπιν, αιτήματος του συλλόγου γονέων παρακείμενου Δημοτικού Σχολείου, ο δρόμος που χρησιμοποιούνταν ως τώρα για την πρόσβαση και το parking των δασκάλων και των καθηγητών των σχολείων έκλεισε, ώστε τα παιδιά του Δημοτικού να πηγαίνουν στο σχολείο με ασφάλεια. 

Ο έως σήμερα δρόμος που χρησιμοποιούνταν είναι ο εξής:


Με την νέα απόφαση ο δρόμος αυτός θα παραμένει κλειστός. 

Θα μου πείτε: "Καλά η ασφάλεια των παιδιών δεν είναι πρωταρχική;" Σύμφωνοι, όμως εδώ το ζήτημα περιπλέκεται...

Στον εν λόγο δρόμο δεν έχει συμβεί ΠΟΤΕ ατύχημα στο οποίο να εμπλέκεται μαθητής σχολείου και αυτοκίνητο. Θα μου πείτε δεν αποκλείεται να συμβεί. Σωστά. Όμως για ποιον λόγο ο Δήμαρχος κωφεύει σε όλες τις εναλλακτικές προτάσεις που του έγιναν από τους συλλόγους καθηγητών των σχολείων; 

Πριν πάμε όμως στις εναλλακτικές προτάσεις που κατατέθηκαν, ας δούμε τι αποτέλεσμα υπήρξε με την κίνηση αυτή. 

Πρώτον: Παρατηρείται ανικανότητα πρόσβασης των αυτοκινήτων των γονέων που αφήνουν το πρωί τα παιδιά τους στο σχολείο, καθώς και των οχημάτων των δασκάλων και των καθηγητών που πηγαίνουν στη δουλειά τους. Αυτό, σε συνδυασμό με την ήδη τεράστια δυσκολία ανεύρεσης parking, δημιούργησε κυκλοφοριακό χάος στον παρακείμενο δρόμο Καραολή-Δημητρίου, φρακάροντας δεκάδες αυτοκίνητα.

Δεύτερον: Τα ήδη γεμάτα στενά των παρακείμενων δρόμων γέμισαν ασφυκτικά με καινούργια οχήματα που έψαχναν θέση για να παρκάρουν, ή είχαν παρκάρει σε ότι ελάχιστο χώρο απέμενε. Ας σημειωθεί ότι τα τέσσερα σχολεία του συγκροτήματος Νταμαρίων απασχολούν τουλάχιστον 180 καθηγητές και λοιπό προσωπικό. 

Τρίτον: Και σημαντικότερο. Η τεράστια κίνηση στην είσοδο των σχολείων και την οδό μπροστά τους (Ταταούλων) αυξάνει ραγδαία την πιθανότητα ατυχήματος με εμπλεκόμενους μαθητές. 


Ας δούμε τώρα και τις εναλλακτικές προτάσεις από μεριάς καθηγητών: 


Πρώτη πρόταση: Να τοποθετηθεί τροχονόμος για τα αυτοκίνητα που θα εισέρχονται στο σχολικό συγκρότημα

Απάντηση: Όχι διότι είναι δημοτικός δρόμος και όχι αρμοδιότητα της Τροχαίας.


Δεύτερη πρόταση: Να κλείσει μόνο ο δρόμος που αποτελεί πρόσβαση για το συγκρότημα Δημοτικών Σχολείων (με κόκκινο). Έτσι οι καθηγητές και οι δάσκαλοι θα μπορούν να κινούνται περιμετρικά μέσα στο συγκρότημα και οι μαθητές του δημοτικού δεν θα έρχονται σε επαφή με τα αυτοκίνητα. 



Απάντηση: Όχι δεν είναι εφικτό γιατί τα Δημοτικά θέλουν να πηγαίνουν σε παρακείμενο κλειστό γυμναστήριο (το οποίο βέβαια κανένα σχολείο δεν χρησιμοποιεί)


Τρίτη πρόταση: Να χρησιμοποιηθεί ο παράδρομος της Ταταούλων (με μπλε), που έτσι κι αλλιώς λειτουργεί ως χώρος στάθμευσης, αποκλειστικά ως parking των σχολείων. Θα μπορούσε να τοποθετηθεί δημοτικός υπάλληλος που να ελέγχει τη στάθμευση και να δοθούν κάρτες στους δασκάλους και τους καθηγητές για να έχουν πρόσβαση στο parking. Ο χώρος αυτός έχει περίπου 40 θέσεις parking και θα έδινε μια κάποια λύση στο πρόβλημα. 



Απάντηση: Όχι ο χώρος δεν μπορεί να διατεθεί μόνο για τα σχολεία. 


Τέταρτη πρόταση: Να χρησιμοποιηθεί μέρος παρακείμενης δημοτικής αλάνας όπου παρκάρουν τα απορριμματοφόρα του δήμου και η οποία βρίσκεται μόλις μερικά μέτρα κοντά στα σχολεία.


Απάντηση: Δεν γίνεται 


Σχετικά με το θέμα του parking στο Βύρωνα και το πώς το διαχειρίζεται η νέα δημοτική αρχή, έχω κάνει πολλές σκέψεις. Εδώ όμως είναι αδύνατο να μην κάνω δύο πολύ συγκεκριμένες: 

Πρώτον, ότι οι ψήφοι που αναλογούν σε ένα σύλλογο γονέων είναι σαφώς περισσότεροι από ότι σε μερικούς καθηγητές, οι οποίοι δεν είναι καν σίγουρο ότι είναι όλοι δημότες του Βύρωνα. Η παραπάνω απόφαση θυμίζει έντονα τις γνωστές πελατειακές σχέσεις που δημιουργούνται στους δήμους και οι οποίες στο Βύρωνα δεν μας είναι άγνωστες. Κατά δεύτερον, αναρωτιέμαι: Υπάρχει άραγε καλύτερος τρόπος να εξασφαλίσεις έσοδα από παρκόμετρα, από το να περιορίσεις παράλληλα και τους διαθέσιμους χώρους δωρεάν στάθμευσης; 

Όπως και να έχει το πράγμα, το παραπάνω περιστατικό αποτελεί μια χαρακτηριστική περίπτωση επιπόλαιης και περιστασιακής ρύθμισης που δυσχεραίνει τη ζωή των δημοτών και εγείρει μπόλικα ερωτηματικά...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου